fbpx

Home Het verhaal van Jan Smit

Het verhaal van Jan Smit

Al bijna tien jaar klant bij Reggestad ICT en Smit Accountants en Belastingadviseurs is nog steeds tevreden over het totaalplaatje van ICT. Een ontmoeting met Bart bij een businessclub was de start van de samenwerking. Jan Smit: “Precies op het goede moment eigenlijk, want ik was niet volledig tevreden over de ICT-leverancier die wij op dat moment hadden. Die zat te ver weg. Tijdens de kennismaking klikte het en besloot ik om over te stappen.”

Deskundig in het vakgebied

Jan: “Tijdens het kennismakingsgesprek kwam Bart deskundig over, hij wist waarover hij praatte. Die deskundigheid was voor ons het belangrijkste. Reggestad houdt zich bezig met een vakgebied waar wij niet zoveel van weten, maar wel belangrijk is voor ons bedrijf. Dan is zo’n partij handig. Bovendien werken er gewoon leuke mensen. Dat gaf ons een goed gevoel en daarom zijn we overgestapt.

Totaalplaatje

Reggestad levert het totaalplaatje aan Smit Accountants. “Dat begint bij alle hardware, denk aan de servers, computers en telefoons,” vertelt Jan. “Daarnaast regelen ze alle basis software, zoals de Microsoft Office-pakketten en de beveiligingssoftware. Maar wij maken ook gebruik van veel specifieke pakketten, gericht op accountancy. Die worden rechtstreeks geleverd vanuit de producent, maar Reggestad implementeert deze pakketten vervolgens. Bijvoorbeeld op nieuwe computers, maar ze regelen ook de updates wanneer dat nodig is. Zo zorgen ze dat alle programma’s draaien en blijven draaien.”

Efficiënt contact

Het contact tussen Smit Accountants en Reggestad ICT verloopt via korte lijnen. “We hebben een vaste medewerker die hier vaak komt, ongeveer eens in de twee maanden. Dit is vaak om een PC aan te sluiten. Hij weet precies hoe het hier draait, wat we hebben en wat er moet gebeuren.” 

Wanneer op locatie hulp nodig is, verloopt dat met veel efficiëntie. “Ze komen hier, lossen alles op, beantwoorden alle vragen en vertrekken weer. Precies goed,” vertelt Jan. En voegt daar lachend aan toe: “Te kort is niet goed, maar te lang ook niet, want dan houden ze ons van het werk. Het is efficiënt: ze doen hun ding en zijn weer weg. En dat is gewoon goed.”

Helpdesk

Voor kleine problemen neemt Smit Accountancy graag contact op met de helpdesk van Reggestad. Jan: “Soms doet de computer dingen die wij even niet meer snappen, bijvoorbeeld een programma dat niet draait. Het zijn vaak issues die zo opgelost zijn, maar die we niet zelf kunnen aanpakken. Reggestad heeft alle wachtwoorden, kan de server in, doet een aanpassing in de instellingen, en het draait weer. Soms checken ze nog even de back-up. Kortom: het zijn gewoon plezierige mensen om mee samen te werken.”

Ook hulp nodig op gebied van ICT?

Wil jij je ICT-zaken ook op orde hebben en snelle en efficiënte hulp bij problemen? Neem contact met ons op via 0547-273363 of via info@reggestad.nl.